دفع بلا از ما بخاطر او

دفع بلا از ما بخاطر او

قالَ صاحب الزمان (علیه السلام) : انَا خاتَمُ الاْوْصِیاءِ، بی یَدْفَعُ الْبَلاءُ عَنْ اهْلی وَ شیعَتی.([۲])
امام زمان فرمود: من آخرین وصیّ پیغمبر خدا هستم به وسیله من بلاها و فتنه ها از آشنایان و شیعیانم دفع و برطرف خواهد شد. 

بلاها و مصائب به دو علت عمده بر فرد جاری می شود:

۱٫ به خاطر امتحان و ترفیع مقام : چنانکه اولیاء الهی، متحمل اشد مصائب و بلاها می شدند و بخاطر صبر در این بلاها به مقامات عالیه ترفیع مقام پیدا می کردند. چنانکه در روایت است که شدیدترین بلاها متوجه انبیاء و اولیاء الهی بوده است. و سپس متوجه شیعیان می گردد تا متوسل به اهل بیت شده و به این توسل و استمداد نجات یابند. که اگر دنیا مسلمانی بدون بلا شد در آن غرق گردیده و از آخرت غافل می شود.

۲٫ به خاطر کفاره گناهان: هر گناهی آثار سوء خود را دارد. در طول روز و ماه و سال و سالها گناهان زیادی می کنیم و به بسیاری از آنها علم داریم که گناه است و بسیاری را هم حتی نمی دانیم گناه بوده و انجام داده ایم. همه این گناهان عواقب و آثار شوم دنیوی و اخروی خود را دارد. و باعث نزول بلاها و مصائب بر جان و مال و اولاد انسان می شود. و چه بسا برخی از این بلاها، کفاره گناهان هم باشد.

اما به دعای حضرت حجه بن الحسن عجل الله تعالی فرجه، این بلاها دفع می شود. دعای آن غریب،  کفاره گناهان ما محسوب میشود، چنانکه در زیارت جامعه می خوانیم: کفاره لذنوبنا… کفاره گناهان مائید. دعای حضرت حجت همیشه بدنبال ماست . و ما را از بلاها ایمن می دارد. خلاف مروت و انصاف است اگر ما برای فرج آن منتظر دعا نکنیم. و او را دراین رنج هزار ساله، به دعا و اغاثه خویش به درگاه الهی؛ یاری نکنیم…




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : zeynab
تاریخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: